Aktualności » Najdłuższy FLIRT 2013-10-23
W przetargu zorganizowanym przez samorząd województwa łódzkiego oferta firmy Stadler na dostawę taboru kolejowego przebiła konkurencję pod względem liczby foteli. Aby zmieścić aż 120 miejsc siedzących dla pasażerów należało nieznacznie wydłużyć wagony i dodać jedno okno. Taki zabieg umożliwił umieszczenie w pociągu dodatkowych ośmiu miejsc siedzących.
Wiązało się to jednak ze spełnieniem licznym wymogów technicznych, m.in. nie można było dopuścić do zmiany nacisku pudła wagonu na oś. Stan Skalski, dyrektor handlowy Stadlera zaznacza, że było to możliwe dzięki lekkiej konstrukcji pociągów FLIRT. Pudła wagonów wykonane są bowiem ze stopów aluminium - lżejszego od wykorzystywanej do tego typu pojektów stali. Model dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej można było wydłużyć zachowując maksymalny nacisk na oś, tj. 20 ton.
Źródło: Kurier Kolejowy
kolejna aktualność