Aktualności » Są nowe przystanki, będą kolejne trasy 2014-01-27
Siedem nowych przystanków i nowe perony na dziesięciu istniejących wcześniej stacjach oraz przystankach – to bilans zakończonego właśnie projektu rozwoju infrastruktury przystankowej województwa łódzkiego. Finansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego inwestycja objęła linie z Łodzi do Łowicza i Kutna oraz odcinek pomiędzy stacjami Łódź Kaliska i Łódź Widzew. Prace te były elementem przygotowań do czerwcowego startu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Marszałek: ŁKA będzie nową jakością kolei
– Oddanie nowych peronów dla podróżnych to chwila dużej satysfakcji dla mnie i dla Urzędu – mówił na dzisiejszej konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – ŁKA to nowa jakość kolei w regionie i liczę, że nowe perony pozwolą przyciągnąć pasażerów, którzy przyzwyczają się do estetycznych przystanków – dodał.
Jak podkreśla Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK, w ramach zadania poprawiła się nie tylko estetyka i dostępność kolei, ale też bezpieczeństwo. Prace objęły bowiem także instalację samoczynnej sygnalizacji na dziewięciu przejazdach kolejowo-drogowych.
Krótsza jazda z odnowionego dworca
Uzupełnieniem inwestycji przystankowych jest zakończony remont budynków dworcowych na linii do Łowicza - w Strykowie i Głownie, który zrealizowało PKP SA. Jak poinformował dziś Maciej Dutkiewicz, podróżujących na tej trasie czeka kolejne udogodnienie: od czerwca czas przejazdu z Łodzi do Łowicza skróci się o około 10 minut. – Było to możliwe dzięki wykonaniu przez PLK prac diagnostycznych – stwierdził.
ŁKA ma dotrzeć na wschód regionu
Urząd marszałkowski przedstawił też kolejne plany związane z budową systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. – W ramach obecnej perspektywy budżetowej 2014 – 2020 chcemy, by ŁKA dotarła do Piotrkowa Trybunalskiego, Bełchatowa i Opoczna – deklarował marszałek.
Województwo chce też poprawić skomunikowanie przystanków kolejowych z innymi środkami transportu publicznego. Pierwszym krokiem ma być stworzenie dogodnej przesiadki z autobusów miejskich do pociągów regionalnych przy nowo wybudowanym przystanku Łódź Radogoszcz Zachód. Dziś przesiadający się mają tam do pokonania pieszo kilkaset metrów. Jak zapewnił Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, ma się to zmienić na wiosnę.
Nowe perony nie tylko w stolicy województwa
Przebudowa peronów i budowa nowych przystanków pochłonęła ponad 42 mln zł netto. 85 proc. tej kwoty pochodzi z programu RPO, pozostałą część wyłożyły PKP PLK, miasto Łódź i gmina Zgierz. Nowe przystanki to Radogoszcz Zachód, Pabianicka i Dąbrowa na terenie Łodzi, Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto, Glinnik Wieś i Domaniewice Centrum. Oddawano je do użytku podróżnym pomiędzy czerwcem a grudniem 2013 roku.
Źródło: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17983/LKA-sa-nowe-przystanki-beda-kolejne-trasy.html
kolejna aktualność